CHP Genel Lideri Kemal Kılıçdaroğlu’nun Ensar Vakfı ve TÜRGEV üzerinden Amerika’ya para gönderildiği açıklamasını yayınlayan KRT TV, Halk TV, Tele 1 ve Flash TV’ye para cezası kesen RTÜK’ün, bugünkü toplantısında; ceza haberi içinde Kılıçdaroğlu’nun açıklamasını tekrar yayınlayan Halk TV’nin bir sefer daha cezalandırılması talebinin gündeme geleceği öğrenildi.

‘Doğruları söylemek için kimseden müsaade almayacağız’

Halk TV İdare Heyeti Lideri Cafer Mahiroğlu da toplumsal medya hesabından paylaşım yaparak, ‘korkmuyoruz’ bildirisi verdi. Mahiroğlu, “RTÜK kendini aştı, ceza verdiği yayına tekrar ceza vermek için toplanıyor. Gaye; gözdağı vermek, seçimlerden evvel dehşet iklimi yaymak.Dilini yutan yutsun, gözünü kör eden etsin, biz onlardan olmayacağız, hele husus ülkemizse. Doğruları söylemek için kimseden müsaade almayacağız” tabirlerini kullandı.

‘Sözde mağduriyet üreten tavrınızı vicdanlara sevk ediyorum’

Radyo ve Televizyon Üst Konseyi (RTÜK) Lideri Ebubekir Şahin ise Mahiroğlu’nun paylaşımına karşılık verdi. Şahin, “Müeyyideye mevzu olan yayın ihlalini tekrar yayınlarsanız elbette bir yaptırımı olacaktır. Mevzuyu çarpıtarak, halkı yanıltarak kelamda mağduriyet üreten nezaketsiz tavrınızı vicdanlara sevk ediyorum. İhlallerinize ise hukuk çerçevesinde gereği esasen yapılacaktır” dedi.

‘Bu sözleriniz ihsas-ı rey değil mi?’

Şahin’in kelamlarına Mahiroğlu’ndan da cevap geldi. Mahiroğlu, şu tabirleri kullandı:

Hangi ülkede bir genel liderin açıklamasını canlı yayınlamak hata? Hem AYM, hem AİHM kararları var: Konuğun canlı yayındaki kelamlarından kanal sorumlu tutulamaz. Kaldı ki Sn Kılıçdaroğlu konuk değil. Yaptığımız; bir siyasetçinin açıklamasını yayınlamak. Bu da kanalın temel işidir.

Kendinizi mahkeme yerine koyuyorsunuz. RTÜK Lideri olduğunuza nazaran Sn Kılıçdaroğlu’nun kelamlarının cürüm olduğuna ait bir mahkeme kararı olmadan ceza veremeyeceğinizi biliyor olmalısınız. Ayrıyeten bu sözleriniz ihsas-ı rey değil mi? Siz karar vermişsiniz, toplantıya ne gerek var?

Ne olmuştu?

Halk TV’de 30 Mayıs 2022 tarihinde yayınlanan “Haber Masası” isimli programda sunucu Can Coşkun’un, Kılıçdaroğlu’nun Ensar Vakfı ve TÜRGEV üzerinden Amerika’ya para gönderildiği açıklaması haberine RTÜK tarafından ceza verildiği haberini de sundu. Coşkun, “RTÜK tarafından bir defa daha cezalandırıldık… Artık bir defa daha CHP önderi Kemal Kılıçdaroğlu’nun o konuşmasını baştan sona yine yayınlayarak veriyoruz” dedi. Şuraya sunulacak raporda Coşkun’un bu tabirleri ile CHP Önderi Kılıçdaroğlu’nun açıklamalarının bir defa daha yayınlamasının cezalandırılması talep edildi.

TV ekranında yer alan alt yazı da ceza münasebeti oldu

Ayrıca yarın üst heyet gündemine gelmesi beklenen uzman raporunda Halk TV ekranlarında, “Halk TV haber vermekten vazgeçmeyecek”, “Ana Muhalefet Önderi’nin açıklamasını cezalara karşın tekrar yayınlıyoruz” alt yazısı ceza münasebetlerinden birisi olarak değerlendirildi. Üst heyet, “İnsan onuruna ve özel hayatın kapalılığına saygılı olma unsuruna ters olamaz, kişi ya da kuruluşları…Tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk prensiplerini temel almak ve toplumda özgürce kanaat oluşumuna pürüz olmamak zorundadır; soruşturulması basın meslek prensipleri çerçevesinde mümkün olan haberler, soruşturulmaksızın yahut doğruluğundan emin olunmaksızın yayınlanamaz” gerekçesiyle Halk TV’nin reklam gelirlerinin yüzde 1’inden yüzde 3’üne kadar idari para cezası ile cezalandırılmaları isteniyor.

Diyanet şikâyet etti, RTÜK HaberTÜRK’ü gündeme aldı

Geçen hafta İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun şikâyeti üzerine Halk TV’ye para cezası kesen RTÜK’e bu hafta ulaşan bir öteki şikâyet de Diyanet İşleri Başkanlığı’ndan geldi. Diyanet’in şikâyeti nedeniyle 23 Mayıs 2022 tarihinde HaberTürk TV’de Fatih Altaylı’nın sunuculuğunu yaptığı ve Prof. Dr. Celal Şengör, Prof. Dr. Ahmet Arslan ve Prof. Dr. Mehmet Önal’ın konuk olarak katıldığı ‘Teke Tek Bilim’ isimli programda yer alan birtakım değerlendirmelerin cezalandırılması talep edildi.

Kurulda görüşülecek raporda; “Diyanet İşleri Başkanlığı Üst Kurul’a başvurarak İslam dininin temel inançlarını benimseyen Müslüman halkın ve semavi din mensubu olan başka vatandaşların inançlarını aşağılayan ve ayrımcılığa tabi tutan konular çerçevesinde kelam konusu yayını şikâyet etmiş” denildi.

HaberTürk TV’nin bir evvelki ay reklam gelirlerinin yüzde 2’sinden yüzde 3’üne kadar para cezası ya da 5 sefer program durdurma ile cezalandırılmasının istendiği raporda, “Toplumun ulusal ve manevi bedellerine, genel ahlaka ve ailenin korunması unsuruna karşıt olamaz” düzenlemesine işaret edildi.


Beğendin mi? Arkadaşlarınla paylaş!

0 Yorum

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir